duminică, 23 octombrie 2011

Dan Puric, despre reportajul BBC: În propria mea ţară nu-mi faci tu mie ordine

Invitat la Realitatea TV, Dan Puric a vorbit despre reportajul BBC, în care un reporter a fost agresat de romii din Ţăndărei. "De ce ai intrat în satul ăsta, unde ăştia tocmai au furat? Şi la urmă mă judecă pe mine ca xenofob sau rasist. Şi o să spun eşti impostor. În propria mea ţară nu-mi faci tu mie ordine. Iar acum vine el şi-mi face mie ordine?", a declarat iritat Dan Puric.Cine salveazaRomânia, cine împiedică dezvoltarea ţării sau ce se întâmplă cu noile generaţii. Sunt doar câteva dintre temele dicutate cu Dan Puric, în cadrul emisiunii "Realitatea te priveşte", la Realitatea TV.
Unul dintre subiectele de discuţie a fost şi presa, în special reportajul BBC, în care un reporter străin a fost agresat de romii din Ţăndărei.
"Trebuia, ăla de la BBC, eu am vrut să-i spun de atunci: ce cauţi, măi, nenorocitutle, de ce nu te-ai dus să vorbeşti cu un fost deţinut care a stat la Aiud, la Gherla, a stat unde vrei tu? De ce ai intrat în satul ăsta unde ăştia tocmai au furat. Şi la urmă mă judecă pe mine ca xenofob sau rasist. Şi o să spun eşti impostor. În propria mea ţară nu-mi faci tu mie ordine. Iar acum vine el şi-mi face mie ordine?", a spus iritat Dan Puric.
"Vreau să spun că, în primul rând, comunitatea de ţigani din România nu e toată aşa. Şi ei privesc responsabil fenomenele astea care se întâmplă. Sunt şi români care fură. Şi atunci trebuie văzut foarte echilibrat. Nu vedeţi că cei care sunt mai multiculturali dintre noi îi ghetoizează, îi trimit înapoi cu avionul şi sunt cei mai rasişti. Şi sunt şi preşedinţi de stat cu ocazia asta. Şi ne învaţă ei pe noi cum să ne facem...Noi am îndurat, am stat cu ei aici. Dacă sunteţi jurnalişti, cu o deontologie extraordinară, atunci identificaţi lucrurile aşa cum trebuie. Dumneavoastră spuneţi că autoritatea este slabă. Nu. Îi iertaţi şi le daţi posibilitatea să recidiveze. Autoritatea este criminală. Ea trebuie culpabilizată, trasă la răspundere. Eu dacă o strig, eu şi aşa sunt o victimă a acestor autorităţi. Că la mine, oricum sunt nişte cretini care conduc cultura în ţara asta. Eu sunt o victimă", a mai spus el.
Dan Puric a vorbit şi despre deculturalizarea tinerei generaţii, adăugând că statul este piedica fundamentală în dezvoltarea acestei ţări.
"În cultură, depunerile se fac în mod latent, şi pozitiv şi distructiv. Cum să construieşti tu valoarea, în România, dacă tu devalorizezi culturile ei esenţiale. Elevii din clasa a XII-a, în manualul de istorie, învaţă despre Decebal, nu mai învaţă, cum zicea Dio Cassius - un neînfricat luptător şi un strateg mare, care orice înfrângere o transforma în victorie. Nu mai învaţă nici ce spunea împăratul Traian: L-am învins pe cel de neînvins. Adică, prin demnitatea unei identităţi naţionale. El vede fotografia şi vede acolo: are fruntea proeminentă şi buze senzuale. Are tabloid. Lipseşte Brâncoveanu, Neagoe Basarab, lipsesc atâţia voievozi importanţi. El este reeducat în a avea apetitul nonvalorilor. El este mai preocupat să cunoască viaţa intimă a unui proxenet care a ajuns celebru în România. Şi atunci cine este vinovat? Statul. Statul, astăzi, în România este piedica fundamentală de dezvoltarea a acestei ţări. De 20 de ani, noi ne puteam dezvolta să fim o Elveţie a Europei. Dacă vreţi, statul este această piedică", a explicat Dan Puric.
Cât despre legătura dintre alegători şi stat, el a spus că "statul nu mai e ales de mult de oamenii din ţară. Sunt păstrăvării electorale, de băieţi din ăştia păcăliţi. Şi ei îşi iau produsul. Nu mai este ăla din râu, că au dat cu carbit. Sunt şmecheri, ăştia sunt şmenari. Sunt braconieri. Şi atunci păstrăvul adevărat nu mai există. Dă din ăsta de crescătorie. Le dă pungi cu mâncare, telefoane".
O altă temă abordată în emisiune a fost biserica şi credinţa, văzute ca un nucleu al poporului român.
"Întotdeauna ţara asta, în momente de criză, s-a retras pe singura ei nişă, credinţa. Este ca un om în faţa morţii, care nu mai are nicio şansă. Te rogi atunci, ce o să faci? Să lăsăm poporul român să creadă. În loc să-l punem pe operatorul ăla să filmeze cum se împing babele la moaşte, mai bine l-am pune să filmeze cum fură ăştia care conduc destinele ţării. Aşa cum este ea, biserica şi aşa este lovită. Sigur că degenerări există peste tot, şi în spaţiul bisericii, şi-n teatru, şi în cultură. Există o lăcomie fantastică de toate defectele care au fost aduse poporului român de această credinţă. Avem şi o legiune de intelectuali, care, întotdeauna, spun ei că credinţa ne-au dus la înapoiere. Nu suntem europeni prin credinţă. Pe lângă faptul că este un bombardament şi o băşcălizare a ei pe media. Filmaţi un preot cinstit care se chinuie să ţină oamenii în credinţă. Filmaţi binele. Nu mai filmaţi atât de abuziv răul. Un om se face bine şi prin încurajare. Tandreţea", a spus el.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu